Appell spår

Har varit i Valdemarsvik idag och tävlat Apellen spår, i strålande solsken. Har aldrig tävlat bruks förut, med någon av mina tidigare hundar, bara kört lydnad eller agility så det var lite roligt att prova på. Vi skulle träffas kl 09.00 vid klubbstugan, och sedan fick vi åka iväg till våra spår, som skulle läggas uppe i Gusum. Det var ett fält spår med ganska högt gräs, King och jag hade nr5, så vi fick lägga föst i andra gruppen. Han började jätte bra nosen i spåret hela tiden, markerade alla pinnar jätte fint, vinklarna tog han också jätte snyggt, jag var så nöjd med honom. Fick mycket beröm av domarna som tyckte att det var jätte snyggt. Kul.....................



Sedan åkte vi tillbaka till klubbstugan, körde budföringen som jag gjorde bort mig i, han gick ut när jag kommenderade ,men sen vände han, och kom tillbaka till mig 0 p. Pg. a. att jag varit otydlig i min visning av vad jag ville att han skulle göra, men nu är jag en erfarenhet rikare.



 Sedan körde vi lydnadsdelen. Medelpoängen blev 209,5 och 70 i spec momenten. Så 279,5 totalt och uppflyttade till lkl spår, och etta totalt inte så dåligt för att vara första gången jag tävlat bruks, om jag får skryta lite :) Men jag var jätteglad för min duktiga hund.



Och tack mina goda vänner Lotta och Helene.







Etta.................................King o jag yippiiiiiiiiiiiiii

Kommentarer
Postat av: Thina o hundarna

Ja man fåååår skryta. Bara man är ödmjuk samtidigt o det vet jag att du är. Grattis än en gång. Nu börjar vandringen uppåt. KRAM

2009-08-01 @ 23:30:11
URL: http://goldenmudi.info.se
Postat av: Lotta

Ni var så duktiga så skryt på du,vet ju att du kommer ner på jorden igen,tom domarn sa ju att du skulle gå med näsan i vädret och hoppas på att det inte börja regna hahaha Krammmm Lotta

2009-08-02 @ 11:45:13
URL: http://www.zebulon.bloggagratis.se
Postat av: Helene & hund.....

Såklart att du får skryta!! OM han hade gjort budföringen hade du ju haft 299 poäng av 320 totalt, inte alls illa pinkat det inte:)



Skitkul var det och ett stort grattis igen



//Helene

2009-08-02 @ 20:43:54
URL: http://www.helenesschaferlya.se
Postat av: Lorna

Va Kul! Grattis så jätte mycket! Saknade er i Torsdags. Lorna

2009-08-02 @ 20:52:13
URL: http://www.lornahanell.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0