Hundutställning och träning

Idag var Paloma och jag på himmelstalunds utställningen på fm. Lotta och Ann var också där uppe och bara kollade,på deras raser Berner och Flat. Shoppade lite vit herdehundsaker och ett par bollar. Thina ställde sin flat tudor och fick ett ck, kul för henne, hon var så glad. Sedan bestämde Ann, jag och Thina att vi skulle träffas hemma hos Ann på efterm för att träna lite lydnad.Jag tränade rutan och han går in jättebra, nu när jag kör men pinne med köttbulle på. Stannar  och lägger sig på kommando bra, ligger stabilt när jag går mot rytan och svänger, kommer bra på inkallningen, kanske inte så perfekt vid sidan men bra ändå för vi har ju inte tränat så länge på 3:ans moment. Körde lite stegförflyttningar och jag får pipljud när jag går åt höger, får jobba på det.Tränade hopp apport för att få till lite snabbare vändningar när han tagit apporten, och det gick bra, han väder snabbt när han vet att jag har bollen, som han får när han hoppat tillbaka.Körde sitt vid ff han la sig ner när jag sa sitt så det måste jag också jobba mer på, usch det känns som vi har anmält oss förtidigt ,är inte färdiga med momentena. Men vi får väl köra ändå, för nu har vi ju anmält redan. Vi tog en fika paus och satt och pratade hund ett tag, det är så trevligt att ha dessa hundmänniskor att umgås med jag trivs verkligen ihop med dom allihop.


Ann serverar Thina och Anns son lite dricka.


Ann och hennes dotter Ida.


Thina och Bella in action.


Kingen.


Nemo.


Fina Tudor.

Sedan körde vi ett tag till, gjorde lite leta övningar för vittringen, han har väldigt svårt att koppla på näsan, men det gick ganska bra ändå tyckta jag.Körde lite fjärrdirrigering, och där börjar han att fatta vad jag vill att han ska göra, sätter sig upp bra, och ställer sig bra, ibland kan han gå fram något steg, men i det stora hela ganska bra. Bara att träna mer.
Sedan började det regna lite grann, så vi gick och satte oss på altanen och pratade ännu mer hundträning. Det kan man visst prata hur mycket som helst om, utan att tycka att det blir tråkigt.


Ann, Thina, Delphi och Tudor. Visst är dom gulliga......................... :)
Ska åka till Himpa imorgon också, för då ställs Vita herdehundarna, kul att kolla dom lite, jag får mitt barnbarn Paloma med mig också, hon blir nog lika hundtokig som mormor, kul..........:) 

Bye bye tills nästa gång......................

Kommentarer
Postat av: Lotta

va gulliga dem är,visst e de kul att träna o umgås,kram hjärtat

2009-08-16 @ 12:30:29
URL: http://www.zebulon.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Undra varför man alltid ser ut som ett mo..o när det tas kort!!!!Eller man kanske ser sån ut. Tack för igår i alla fall trevligt var det. KRam

2009-08-16 @ 18:12:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0