Träning 091211

Vi hade en tränings dag hos ingela, fred fm. Det var jätte kul att träffa alla dom som var med. Det var lite från olika Ingela kurser, det var kul att träffa dom, annars ses man bara på tävlingar. Vi gick igenom lite nya moment, jag behövde hjälp med elitmomenten så att man gör rätt från början, det är ju dumrutan och apporteringen som jag mest behövde hjälp med. Det var ju tur att jag inte har tränat så mycket nu sen vi slutade våran kurs. För så som Ingela visade hade ju inte jag gjort förstås. Men nu jäklar ska vi sätta igång och träna ordentligt efter nyår, vi ska vila upp oss nu både Kingen o jag tills dess. Jag håller på och kollar runt lite på vita herdehunds sidor på nätet, jag är ju lite sugen på att skaffa en till vartefter.Men jag ska vara noga när jag väljer nästa, för jag vill ju ha en med motor i, och som har friröntgade föräldradjur och helst ännu längre tillbaks. Men det är inte så lätt att hitta bra arbets hundar för dom flesta som har vit herde ställer ju nästan bara ut på utställning. Men det kanske blir bättre nu när dom blivit godkända som bruksras från 100101. Så nu har jag med en brukshund.


Min fina vovve.

Bye bye.......

Kommentarer
Postat av: Ingela

Vi vill önska er ett riktigt Gott Nytt År!



Ingela med flock

2009-12-31 @ 09:18:00
URL: http://ostanvindens.se
Postat av: Helene & hundarna

Vill önska er ett Gott Nytt År :-)

2009-12-31 @ 10:18:31
URL: http://www.helenesschaferlya.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0