Barnvakt

Idag när jag vaknade så gick Kingen och jag ut i skogen för att gå en promenad, som vi brukar på morgonen. Träffade då Maria en granne, som har en hoffe tik som heter Sunny. Jag blev så förvånad för hon hade ingen hund med sig, då berättade hon, att hon låg inlagd på Srömsholms djursjukhus, hon har fått någon konstig sjukdom som dom inte vet vad det kan vara. Jättetråkigt för henne. Hoppas dom hittar något, och att det går att bota. Vi pratade om mina planer med King och jag berättade att jag håller på och ska träna för brukset appell spår, snäll som hon är så erbjöd hon sig att hjälpa mig, för hon har tävlat mycket med sin hund. Så vi ska träffas nästa vecka på fälten hemma hos oss,och hon ska lära mig spåret och lite annat också hoppas jag. Gu va bra.........................

Sedan åkte mamma och jag ut till Maxi området skulle kolla på Sportex efter ett par skor, och hittade ett par walkingskor  för 199:-, som jag ska ha när jag är ute i skogen. Pappa var hemma hos oss och klippte gräset, han tycker det är kul och det är lagom stort hos oss eller litet, för att han ska orka han blir ju 80 bast i år min lilla gulle pappa.
På eftermiddan skulle jag hämta mina barnbarn på frita och dagis, sen skulle dom vara hos mig tills Bettis kom hem från jobbet 17.30. Det var ju soligt och fint idag så dom stora barnen var ute och åkte kickbord, och Digo var i trädgården och lekte med leksakerna vi har hemma hos oss.


Leon med sin kickbord.


Paloma och morfar kastar lite pil.


Rodde kollar på.

Sedan gick vi bort till en annan granne Marie som har 6 Jackrussel valpar och hälsade på dom.
Gu så söta dom är dom små liven.


Oops vad händer utanför?


Oj en stor vit hund.


Dom borde inte bli större.


Marie med en av valparna.


Paloma och Leon ville ha dom alla.


Min syrra och jag.

Alla valparna är tikar, märkligt ingen hane. Men söta är dom, Nu ikväll tänkte jag ut och gå 5.1/2 spåret King och jag ,sen ska jag hem och lägga mig, blir en tuff träningsdag imorgon ska till Ringarum och träffa min träningskompis Helene som ska hjälpa mig med brukset .

Bye bye..................

Kommentarer
Postat av: Marie Nelsén

Skönt att ha vänner som kan hjälpa till. Lycka till med brukset. Ja, väldigt finna valpar, men jag är ju partisk.

Kram Marie

2009-06-16 @ 22:14:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0