Ingela träning

Har jobbat månd och tisd, så då har det inte blivit så mycket hundträning, men vi har kört lite på våra promenader. Idag onsd var det iallafall dags att åka till Ingela, och det är ju alltid något man ser fram mot. Åkte lite tidigare, det var ju så varmt ute, så jag tänkte att King kunde få bada lite först hos Ingela.


Skööönt tycker King.


Upp och skaka sig, o vad kul det är att bada.

 Ingela gick igenom oss en och en, när hon kollade mitt fria följ så gick Kingen och pep ,trängde och for fram och tillbaka var helt okoncentrerad. Hon undrade vad som hänt ,och det är något jag också tänkt på. Jag sa att det beror nog på att, jag har börjat bli så där glad och sprallig igen, och belönat med kastad boll, och det går inte på honom, då går han i taket och blir så där pipig och okoncentrerad. Hon tyckte att jag bara skulle köra koncentrationsövningar hela tiden, idag på träningen.Och vi gör ju alltid som fröken säger. Det blev faktiskt lite bättre, ingen boll utan bara kamp en liten stund. Körde fria följet bara att han skulle sitta och titta på mig, och koncentrera sig, och gå några steg med full koncentration. Det gick rätt så bra faktiskt väldigt lite pip, när matte håller sig lugn och fin också. Imorgon ska vi åka till Åtvid och tävla det blir min sista tävling i lk2, i sommar ska vi träna in lkl3:s moment sen får vi se när vi börjar tävla i 3an.

Ha de så bra så länge, bye bye..................................

Kommentarer
Postat av: Helene & hundarna

Jag vill ju oxå träna avis



jag får ta igen det nästa vecka istället, då har ju jag kurs 2 dagar:))



Kramar på er:)

2009-06-25 @ 00:20:37
URL: http://www.helenesschaferlya.se
Postat av: Thina o hundarna

Ja du är det inte det ena så är det det andra. Sköna dagar ni haft i midsommar. När blir det apellstart då?

2009-06-26 @ 07:26:04
URL: http://goldenmudi.info.se
Postat av: Marina

Mkt fin bild när han badar :)

2009-06-27 @ 19:15:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0