Lördag mh-test

Idag lördag var vi i Linköping för att mh testa Kingen. Det regnade ju förstås men inte så farligt det var lite fram och tillbaka, uppehåll ibland och regn ibland. Bra för hundarna att det inte är för varmt i alla fall. Vi skulle ha varit där kl13.00, men dom ringde igår kväll och undrade om vi kunde komma kl 10.00 istället, dom hade fått ett återbud. Det blev bättre för mig, för jag ska jobba inatt, då hinner jag sova en stund på efterm. Här är lite bilder från mht.


Kingen och jag i Linköping väntar på våran tur.


Kontakt det var inga problem.


överraskning, först en reaktion sedan inget.


Ljudkänslighet, vad är det här för något?


Oj nu kommer det spöken.


Spöket.


Inga problem där heller att gå farm, när matte är med.


Skott ej berörd under lek, ej heller vid passivitet.

Jag tyckte att det var ett väldigt bra mh, inte för att jag varit på så många, det var mitt första, då är det ju kul att man får ett bra intryck. Mycket trevlig och bra domare Hans-Erik Hansson, trevliga tävlings ledare. Bra bana. Fick det bekräftat att han är lite vass i sitt vaktande. Men det visste vi ju redan, men det är ju bra att få det bekräftat. Men han fick bra omdömen annars i det hela. Ska bli kul att jämföra med andra vita herdar hur han är mentalt.
Nu jobbar jag lörd och sönd sedan har jag frivecka, då ska jag sätta igång och träna för appellen, tänkte prova en brukstävling.

Ha de gött tills vidare bye bye.....................

Kommentarer
Postat av: Sarah o Pippi

Jaha, här har man skaffat en ny blogg o inte sagt till... ;) Ses på måndag!

2009-06-13 @ 19:22:53
URL: http://www.flatcoated.dinstudio.se
Postat av: Ingela

Vad kul att det gick så bra!!! Kul med lite kort med. Ja träna nu så du kan få till en apell! Bara kör och skit i allt annat.! Kramar

2009-06-13 @ 19:42:38
URL: http://www.ostanvindens.se
Postat av: Helene & hundarna

Grattis till genomfört MH:))



Nu är det bara att träna på så kommer appellen att gå som en dans ska du se:)



Allt gick kalas med både Balte och Dizco idag glad



Ha det så gott så syns vi på måndag:)



//Helene

2009-06-13 @ 21:23:05
URL: http://www.helenesschaferlya.se
Postat av: Lotta

ah va kul,att allt gick bra.Glöm inte konerna på månd.Ses då då.....Kram Lotta

2009-06-14 @ 12:41:54
URL: http://www.zebulon.bloggagratis.se
Postat av: Thina o hundarna

En ny blogg vad kul. Visst är det kul med MH. Ska göra det med Tudde i vår tänkte jag. Ses för träning snart eller? KRAM

2009-06-14 @ 18:22:53
URL: http://goldenmudi.info.se
Postat av: Marie Nelsén

Jisses, vad trevlig och intressant blogg. Grattis till ett bra MH. Kul. Lycka till. Vi hörs!

Marie med tjejligan

2009-06-14 @ 21:23:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0