Söndags träning

I söndags efter att jag sovit, hade nämligen jobbat natt, så gick Kingen och jag upp på vårat fält och tränade lite grann. Körde rutan med synlig boll emellan de två yttersta konerna, gick in med bra fart och rakt in, berömde och sa varsegod utan något stanna kommando, vill bara att han ska gå in med fart och rakt in mellan de två främrae konerna. Gjorde det en 5 ggr funkade jättebra.


King i rutan.

Tragglade med våran fjärr förstås, funkade rätt så bra när jag står nära,från ligg upp till sitt, belönade med bollen över huvudet. Men så fort jag ökar avståndet så ligger han kvar, får ta det med Ingela imorgon på träningen.
Sedan gjorde vi ställande från liggande, har kommit på hur jag ska hålla handen nu för att få honom att resa sig utan att dra framåt.



Tränade på det Lotta lärde mig, hur man tränar in höger, vänster och ut, gick väldigt bra för att vara första gången vi gjorde det, ska träna mycket på det.Sedan fick han leta lite boll i höga gräset kastade ut 3 st på olika ställen, han kom in med dom alla, en i taget .



Sedan gick vi hem skulle jobba natten igen, sedan är jag lång ledig 6 dar sköööönt....................

Bye bye

Kommentarer
Postat av: Helene & hundarna

Hmm, och jag som väntade mig att få se en mörk skönhet här i bloggen idag..... Eller kommer det senare, väntar med spänning s

2009-06-15 @ 23:17:02
URL: http://www.helenesschaferlya.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0