Spårträning

Helene och jag hade bestämt att träffas i Ringarum, för att hon skulle lära mig lägga spår med King. Jag la 2 spår, rätt så långa med 2 vinklar,och 4 apporter, fast jag gjorde vinklarna lite runda inte så tvära.Han gick rätt så bra men hon förstod att jag inte hade tränat med att stanna så fort han avvek från spåret, men han förstod vad vi ville efter ett tag, och körde ner nosen igen i spåret. Det gick inte så bra med att ge mig apporterna, han var inte så intresserad av dom, så på nästa spår bytte vi taktik, och jag ska lära honom ligg vid varje apport i stället. Det andra spåret gjorde jag likadant , han gick ganska bra då med, för att vara första gången på ett appell spår, men han började bli trött märkte vi. La sedan ett rakt bara några m, med flera apporter för att träna markering. Helene körde med disco och hon är jätte duktig för att vara så ung. Hon körde även med Balte men han fick hjärnsläpp eller nått, för han var så okoncentrerad.


Helene och Disco ute i spåret.


Helene med sin lilla Disco.

Sedan åkte vi till bruksa för att träna med gänget.


Här är gänget, Sara o Pippi, Kingen, Ann o Nemo, Helene o Balte, Thina o Tudor, Lotta o Zeb + Therese.

Vi hade en så trevlig kväll, vilka bra träningskompisar man har, och roliga är dom att umgås med också. Vi har så kul jämt. Min hund trodde jag skulle vara trött efter en massa spårning, men han kom igång igen när vi kom till bruksa. När jag började så satt han igång med sitt pipande igen. Det är så tråkigt, men han har ju sådana förväntningar och tycker det är så kul. Men Sara hade skorpor med sig, som jag fick några och gav honom bitar av, och då var han tyst när han hade nåt i munnen. Körde rutan några gånger, han gick in rakt och med fart, bra tyckte jag. Körde apporten något skällgnäll, men ut i bra fart och tog den utan tvekan eller tugg, och in till mig. Hoppet jätte bra allting. I det stora hela var jag nöjd med träningen.


Kingen.


Helene och jag körde lite bruksmoment också framförgåendet och budföring, han rusa i bra fart till Helene men när hon säger loss, när han fått bollen, så morrar han lite åt henne, det måste jag få bort. Men som tur är så är ju Helen van hundmänniska, så hon sa åt honom, det var jättebra tycker jag. Framförgåendet gick så där, har ju inte kört det så mycket , men vi får träna på nu innan 1 augusti när det är en appelltävling i Valdemarsvik som jag tänkte anmäla till.


Tuffa Lotta och Zeb.


Sara och Pippi.


Och så tokiga Helene och Balte.


Lottas gulliga dotter Therese som var med mamma idag.

Vad glad jag är att jag är hund ägare, så jag får träffa så här härliga människor ni är underbara allihop, och era hundar med.............................
Nu ska jag gå och sova, är också trött efter en sådan här intensiv dag.
Bye bye.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken tur at tjag inte har skrämt bort dig ifrån spårandet idag då:) Vi får absolut spåra iihop mera, är inte alltid kul att sitta själv och glo på en stol när spåren ska ligga till sig!!



Nu ska jag sno ett kort från dig s



Kram från oss alla:)

2009-06-17 @ 22:30:32
Postat av: Helene & hundarna

Vilken tur at tjag inte har skrämt bort dig ifrån spårandet idag då:) Vi får absolut spåra iihop mera, är inte alltid kul att sitta själv och glo på en stol när spåren ska ligga till sig!!



Nu ska jag sno ett kort från dig s



Kram från oss alla:)

2009-06-17 @ 22:31:51
URL: http://www.helenesschaferlya.se
Postat av: lotta

va du tvungen att ta det där kortet ser ju inte klok ut......

2009-06-18 @ 13:03:09
Postat av: Helene & hundarna

Nej men Sussa, har du somnat någon annanstans än bakom datorn nu eller??

Här har det minsann inte hänt mycke på sista tiden!



Hoppas eran träning går bra idag iallafall, kanske inte blir lika mycke tokigheter idag när inte jag kommer S



Kram

2009-06-24 @ 10:02:09
URL: http://www.helenesschaferlya.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0