Lydnadstantträning.

Ja då hade vi lydnadsträning igen, vi lydnadstanter, som Thina kallar oss. Körde igenom några lkl3 moment, rutan,skickade med belöning i, bara att han ska gå rakt ut in i den, och det funkade bra. Thina kommenderade mig i ff, med vändningar och stegförflyttningar, tragglar med mig själv fortarande, jag går lite konstigt i vänstersvängar. Men jag får torrgå, så jag hittar något bra sätt som funkar på min hund också. Vändningarna och förflyttningarna gick inte så bra som dom hade gjort hemma, han blir lite o fokuserad nere på bruksa. Körde några vittringar bra ut och analyserade men sen segt in.  En gång släpper han pinnen framför mig, jaja får träna mer på det. Tragglade lite med fjärren, han flyttar sig framåt pg.a att han flyttar sina framben när han reser sig och lägger sig. Ståendet har blivit riktigt bra, men jag är nöjd att han åtminstonde gör alla skiften i lkl2 gjorde han dom bara när det passade honom.Tack Thina för hjälpen.

Bye bye................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0