Lydnadstävling i Mjölby 13/9-09

Idag åkte vi iväg mina vänner Ann,Lotta och mitt branbarn Paloma till Mjölby. Vi skulle tävla i lydnad med våra hundar, jag i Lkl3, Ann i lkl2 och Lotta i lkl1, för dom gick det inte så bra idag, men dom kommer igen på nästa tävling eller hur tjejer? :) Jag har haft en hektisk vecka, har inte hunnit att träna så mycket, men uj va han gick bra vilket fritt följ helt suveränt tyckte jag, lite seg i förflyttningar och vändningar på stället, blev därför bara 7,5p men jag var jätte nöjd.Mina poäng för övrigt som jag var jättenöjd med, sittande i grupp 10p,platsen 10p, sättande 10p, inkallning blev jag tvungen att göra ett dk han ville inte lägga sig på andra kommandot men det blev en 7:a i alla fall,sändande med stå o lägg o ink 10p, apportering över hinder 10p, apportering metall 10p,vittringsprov 8,5,fjärrdirrigering 8,5p. Jag vart så glad vårat första förstapris i 3:an på 286p är jättenöjd. Min duktiga vita herdehund Kingen
 Här är lite bilder från tävlingen.

Kingen

             

          


Ann och Nemo kom iallafall 3:a, med ett andrapris.


Och Lotta var så besviken så hon åt upp sitt protokoll :)


Min turmaskot Paloma gullunge...........

Kommentarer
Postat av: Ingela

Grattis min vän till ett så fint 1:a p! Och vilka fina poäng! 10 på rutan!!! Vad ska man säga!! Där ser du, du som var så tröstlös för två veckor sedan! Ni är så duktiga och jag är så stolt över er!

Många kramar från oss

2009-09-13 @ 21:39:04
URL: http://ostanvindens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0