Azko träning

Idag har jag tränat lite med Azko, har börjat att klicka in sitt o ligg. Försöker att få honom att tänka bakåt i båda momenten. Jag har redan klickat in honom på klickern så han vet vad den betyder. Det var så kul att se, jag började med sitt, visade honom med handen först vad jag ville och han satte sig o jag klickade . Behövde bara göra det några gånger så hade han fattat galoppen. Gjorde likadant med ligg, visade först vad jag ville att han skulle göra, men ligg bakåt är lite svårare , men han förstod det med efter ett tag. Sitt hade jag kört en annan dag också, så det körde jag inte så mycket ville bara se om han hade förstått, och det hade han ju.

Det är rätt så facinerande, att se när dom förstår vad det är man vill att dom ska göra, och när dom gör det med glädje, utan några hårda ord eller något tvång. Förstår inte hur man kan träna hund så.

Det ska bli så kul att se hur långt man kan komma med den här lilla plutten, en riktig busunge är han i alla fall, atackerar en så fort han får en chans, biter en i bena o fötterna och jag kan tala om att det känns.................
Men jag ångrar mig verkligen inte tror att han blir en bra lydnadshund, jag är så glad för honom.


Min lilla goding


Fick ett tråkigt samtal från min bästaste Lotta, hon måste ta bort sin gamla hund Jessie hon har blivit jättedålig idag. Det är ju en valp ifrån min kull som jag hade för 12 år sen, och det är inte så många kvar från den kullen, så det känns speciellt för mig med. Tänker på er min kära vän, o Jessi kommer till hundhimlen o får hälsa på syrran, min fina Sascha.

Bye bye ...............

Kommentarer
Postat av: Lorna

Kul att det går bra! Klart han blir en lite stjärna med en sådan matte :)

Gör ont i hjärtat när jag läste om Lotta, finns inget som kan ta bort den smärta man känner när det är dax att släppa taget om sina djur :(

2010-01-26 @ 18:45:44
URL: http://www.lornahanell.se
Postat av: Ingela

Lilla Azko kommer bli en stjärna!!

Ja det är otroligt tråkigt ned fina Jessi!Hoppas Lotta har en stöttnade familje så hon kommer igenom det. Det är så tungt! Och det är tungt att vara kennelmamma till dem med. Man minns dem!



Kram

2010-01-26 @ 19:46:34
URL: http://ostanvindens.se
Postat av: Lotta

oh jag blir så rörd när jag läser detta,snart 1 månad sen,men skanar henne enormt,tänker på henne varje dag...kommer aldrig glömma henne...

2010-02-19 @ 20:24:45
Postat av: Lotta

här händer det inte mycket fasst jag vet att du gör saker blogga blogga blogga Puss i planeten...

2010-02-28 @ 20:23:27
Postat av: Thina o hundarna

Hallå dax att blogga kanske skärpning. ;)

2010-03-03 @ 09:01:16
URL: http://hotnshamless.se
Postat av: Lorna

Jag håller med Thina!!!! Lite bloggande vore kul ;)

2010-03-04 @ 11:50:18
URL: http://www.lornahanell.se
Postat av: Lorna

Jaha!!!! Då va det dax att tjata om lite bloggande igen :)

2010-04-12 @ 19:00:48
URL: http://www.lornahanell.se
Postat av: Lorna

BLOGGA SUSSA BLOGGA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2010-05-29 @ 10:07:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0